وبلاگ

هری وینستون جواهرساز مشهور آمریکایی

هری وینستون ،اول مارس ۱۸۹۶ میلادی- ۸ دسامبر ۱۹۷۸ میلادی

هری وینستون جواهرساز مشهور آمریکایی بود. وی در سال ۱۹۵۸ میلادی، پس از یک دهه مالکیت، الماس امید را که زینت‌بخش تاج سلطنتی لوئی چهاردهم فرانسه بود و همچنین در 1963میلادی، الماس پرتغالی را (در ازای 3800 قیراط الماس ریز)، به موسسه اسمیتسونین که بزرگ‌ترین موزه علمی- فرهنگی- تحقیقاتی جهان است، اهدا کرد.

وینستون در سال 1932 شرکت هری وینستون را در شهر نیویورک تأسیس کرد. بسیاری او را به عنوان “پادشاه الماس” می­شناسند.

یعقوب، پدر وینستون، پس از مهاجرت وی و مادرش از اوکراین به ایالات متحده، تجارت کوچک جواهرات را آغاز کرد. هری در حالی که بزرگ می­شد، در مغازه پدرش کار میکرد. وقتی دوازده ساله بود، او یک زمرد دو قیراطی را در یک فروشگاه پیاده فروشی شناخت؛ آن را به قیمت 25 سنت خریداری کرد و دو روز بعد آن را به قیمت 800 دلار فروخت. وینستون تجارت خود را در سال 1920 آغاز کرد و اولین فروشگاه خود را در سال 1932 در شهر نیویورک افتتاح کرد.

امپراتوری جواهرات وینستون در سال 1926 با خرید مجموعه جواهرات آربلا هانتینگتون، با پرداخت 1.2 میلیون دلار آغاز شد. همسر غول راه آهن، هنری ای هانتینگتون، آرببلا، یکی از معتبرترین مجموعه­های جواهرات جهان را جمع­آوری کرده بود که عمدتاً از جواهرات پاریسی مانند کارتیه بود. هنگامی که وینستون این مجموعه را خریداری کرد، طرح­های جواهرات موجود در مجموعه کاملاً قدیمی بود. وینستون طلا و جواهر را به سبک­های مدرن­تر طراحی کرد و مهارت منحصر به فرد خود را در ساخت جواهرات به نمایش گذاشت. هنگامی که وی درگذشت، وینستون این شرکت را به دو پسرش، رونالد و بروس سپرد بود؛ که پس از آن درگیر یک دهه جنگ بر سر کنترل شرکت بودند. در سال 2000 ، رونالد به همراه شریک تجاری جدید خود، سهم بروس را با قیمت 54.1 میلیون دلار از شرکت خریداری کرد. وینستون از مشهورترین جواهرسازان جهان بود که برای عموم مردم شناخته شده بود.