وبلاگ

زیورآلات و مد

رابطه جدایی ناپذیر زیورآلات و صنعت مد

زیورآلات با مفهوم و شکل سنتی خود، از ماهیتی جاودانه در نگاه مصرف کننده برخوردار هستند؛ اما نسل جدیدی از زیورآلات مدرن با تاثیری قابل توجه در خلق اشیاء هنری، با اقبال عمومی مواجه شده و بسیار موفق بوده است.

به­ کاربردن یک قطعه جواهر در تولید پوشاک، نحوه درک ما از آن محصول را تغییر می دهد. انگشترهای لوکس، ساده یا عجیب، ساعت، گوشواره، گردنبند، آویز و دستبند به طور کلی ظاهر را به یک مفهوم متفاوت تبدیل و ارتقا می­دهند. به همین علت برندهای معروف دنیا در تلاشند تا از طریق استفاده زیورآلات در تولید محصولات پر زرق و برق، نیاز مشتریان ویژه خود را تامین کنند. دراین راستا طراحان مد و جواهر با همکاری یکدیگر تلاش کرده اند تا ظاهری مدرن در زیورآلات ایجاد کنند؛ که جواهر تنها جنبه زینتی نداشته باشد بلکه تبدیل به یک اثر هنری شود.در مراکز صنعت مد از جمله پاریس، میلان، لندن یا نیویورک، تجارت سنگ های قیمتی درست مانند لباس های تجملی و پر زرق وبرق از اقبال بسیار بالایی برخوردار است.  چنانکه مشهورترین طراحان مد، در حال توسعه مجموعه های خصوصی جواهرات خود هستند. آنها با فرهنگ سازی در استفاده از سنگ های قیمتی در صنعت مد، رویکردی جدید را در آینده شغلی خود دنبال می کنند. از اوایل دهه  1930میلادی، کاربرد سنگهای قیمتی درهفته های بزرگ و معروف مد، مورد توجه قرار گرفتند و از این تاریخ به بعد جواهرات دیگر به عنوان لوازم جانبی یا تزئینی برای لباس خاصی دیده نمی شدند.

امروزه، برآیند همکاری جواهرساز مدرن با طراح مد معاصر، نتیجه چشمگیر و قابل توجهی را به دنبال داشته است که هر دو صنعت جواهرسازی و مد از آن بهره مند بوده اند.

ترجمه و تنظیم: مریم محمدتبار

:Reference

The irresistible relationship between jewelry and fashion”, jewelrycult, DEC 21, 2015,

www.jewelrycult.com